среда, 25 января 2023 г.

8 клас БІОЛОГІЯ І ГЕОГРАФІЯ Урок 26 січня четвер

 

БІОЛОГІЯ 

Тема уроку: Система кровообігу.  Серце: будова та функції. Робота серця. 

Опрацювати § 20, 21 с.97-106

Виконати дослідницький практикум Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня - с.103.

Переглянь відео до уроку БУДОВА СЕРЦЯ

Навчаємося пізнавати

Самостійна робота з таблицею

За допомогою таблиці й робочого зошита зіставте названі елементи будови серця з особливостями їхньої будови та функціями: 1 - епікард; 2 - міокард; 3 - перикард; 4 - ендокард; 5 - стулкові клапани; 6 - півмісяцеві клапани; 7 - передсердя; 8 - шлуночки; 9 - серцева перегородка.

Таблиця ОСОБЛИВОСТІ БУДОВИ СЕРЦЯ ЗАЛЕЖНО ВІД ФУНКЦІЙ

Структура

Особливість будови

Функція

Навколосерцевий утвір із сполучної тканини з еластичними волокнами

Оберігає серце від перерозтягування й виділяє рідину для зменшення тертя

Зовнішній шар стінки серця із сполучної тканини

Забезпечує захист серця

Середній шар стінок серця із серцевої посмугованої тканини

Забезпечує скорочення серця

Внутрішній шар серця з ендотелію та сполучної тканини

Вистилає камери серця й утворює клапани серця

Суцільний поздовжній м'язовий утвір

Поділяє серце на ліву (артеріальну) і праву (венозну) частини

Еластичні складки із сухожилковими нитками

Не пропускають кров назад до передсердь

Кишенькові стулки у стінках судин із сполучної тканини

Не пропускають кров назад із судин до шлуночків

Камери серця з тонкою стінкою, що займають меншу частину серця

Забезпечують рух крові до шлуночків

Камери серця з товстою стінкою, що займають більшу частину серця

Забезпечують надходження крові до кола кровообігу

 

 ГЕОГРАФІЯ

Тема уроку: Водні ресурси України, шляхи їх раціонального використання та охорони. Води суходолу своєї місцевості.

Відео до уроку ВОДНІ РЕСУРСИ УКРАЇНИ

Повторити  § 28-31

Перевір свої знання – виконай тест ВОДНІ РЕСУРСИ

Індивідуальні і творчі завдання (завдання для груп)

         Користуючись додатковими матеріалами, маркерами, аркушем паперу, малюнками, створити буклети:

·        Група 1 – Значення річок. Джерела та наслідки їх забруднення. Охорона.

 

·        Група 2 – Значення озер. Джерела та наслідки їх забруднення. Охорона.

 

·        Група 3 – Значення боліт. Джерела та наслідки їх забруднення. Охорона.

 

·        Група 4 – Значення підземних вод. Джерела та наслідки їх забруднення. Охорона.

 

·        Група 5 – Значення штучних водойм. Джерела та наслідки їх забруднення. Охорона.

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий