воскресенье, 26 февраля 2023 г.

11 КЛАС БІОЛОГІЯ І ЕКОЛОГІЯ Урок 27 лютого Понеділок

 

Урок 10.30 за шкільним посиланням 


Тема уроку: Навчальний проєкт :

« Дослідження особливостей структури місцевих екосистем

(Природних чи штучних)»

Мета проєкту:

-дослідження особливостей рідного краю;

-формування нового способу мислення особистості, яка володіє проєктною та дослідницькою технологією на рівні компетентності;

-розвиток пізнавальних та творчих навичок учнів, умінь самостійно шукати інформацію;

-розуміння єдності всього живого на планеті та необхідності бережливого ставлення до довкілля, рослин і тварин, які живуть навколо нас.

 

Етапи реалізації:

Етапи реалізації проекту

1. Ознайомтеся з літературою й інтернет-ресурсами з цього питання.

2. Ознайомтеся з прикладом опису структури двох місцевих природних екосистем (див. таблицю).

3. Складіть порівняльну характеристику структури двох місцевих природних екосистем (за власним вибором оберіть природну чи штучну екосистему вашої місцевості – парк, ліс, посадка, озеро, ставок, річка, поле, степ, сад). Зробіть фото і прикріпіть його в документ або презентацію з результатами роботи, підпишіть.

4.Охарактеризуйте склад, структуру і властивості екосистеми, використовуючи власні спостереження та інформацію із додаткових джерел мережі інтернет. Створіть звіт за прикладом, поданим у таблиці

5. Сформулюйте висновок про чинники, що впливають на формування структури екосистеми.


Порівняльна характеристика структур екосистем

Частини екосистеми

Екосистема заплавної луки

Екосистема мішаного лісу

Абіотична:

середня температура (°С)

січня

липня

від -4,0 до -8,0

від +17 до +19

від -4,5 до -8,5

від +17 до +19

вологість

650 - 700 мм/рік

600 - 700 мм/рік

типи ґрунтів

Дернові, дерново-лучні, болотні

Дерново-підзолисті, болотні

Біотична:

продуценти

Лукові трави:

Злакові - тимофіївка, мятлик, лисохвіст (нижній ярус)

Бобові - конюшина, горошок, чина (другий ярус)

Зонтичні - губоцвіті, жовтоцвіті, гвоздикові (верхній ярус)

Мохи, лишайники (нижній ярус)

Підсніжник, проліска, ряст, анемона (другий ярус)

Чагарники - ліщина, глід, черемха, бузина, терен, шипшина (третій ярус)

Найвищі дерева - дуб, сосна, ялина, граб, клен, липа, береза, осика (верхній ярус)

консументи

Рослиноїдні тварини: метелики, бджоли, равлики, жайворонок, куріпка, миші, ховрахи, зайці

М'ясоїдні тварини, що поїдають рослиноїдних тварин: павуки, їжаки, деркачі, бекаси

Хижаки, що поїдають м'ясоїдних тварин: боривітер, яструб, лисиця

Детритофаги: мурахи, дощові черв'яки, орли-стерв'ятники

Рослиноїдні тварини: метелики, бджоли, білки, зайці, дикі свині, козулі, лосі, олені

М'ясоїдні тварини, що поїдають рослиноїдних тварин: павуки, їжаки, дятли, горлиці

Хижаки, що поїдають м'ясоїдних тварин: лисиці, вовки, ведмеді

Детритофаги: мурахи, дощові черв'яки

редуценти

Ґрунтові бактерії, гриби

Ґрунтові бактерії, гриби

 

 

Оформлення результатів роботи – презентація або документ Word. Надіслати на  ya.stepanova@shostka12.ukr.education

Комментариев нет:

Отправить комментарий