Урок 10.30 за шкільним посиланням
Тема уроку: Навчальний проєкт :
« Дослідження особливостей структури місцевих екосистем
(Природних чи штучних)»
Мета проєкту:
-дослідження особливостей
рідного краю;
-формування нового способу
мислення особистості, яка володіє проєктною та дослідницькою технологією на
рівні компетентності;
-розвиток пізнавальних та
творчих навичок учнів, умінь самостійно шукати інформацію;
-розуміння єдності всього
живого на планеті та необхідності бережливого ставлення до довкілля, рослин і
тварин, які живуть навколо нас.
Етапи реалізації:
Етапи реалізації проекту
1. Ознайомтеся з літературою й інтернет-ресурсами з цього
питання.
2. Ознайомтеся з прикладом опису структури двох місцевих
природних екосистем (див. таблицю).
3. Складіть порівняльну характеристику структури двох місцевих
природних екосистем (за власним вибором оберіть природну чи штучну екосистему
вашої місцевості – парк, ліс, посадка, озеро, ставок, річка, поле, степ, сад). Зробіть
фото і прикріпіть його в документ або презентацію з результатами роботи,
підпишіть.
4.Охарактеризуйте склад, структуру і властивості екосистеми,
використовуючи власні спостереження та інформацію із додаткових джерел мережі
інтернет. Створіть звіт за прикладом, поданим у таблиці
5. Сформулюйте висновок про чинники, що впливають на
формування структури екосистеми.
Порівняльна
характеристика структур екосистем
Частини екосистеми |
Екосистема
заплавної луки |
Екосистема мішаного
лісу |
Абіотична: |
||
середня температура
(°С) січня липня |
від -4,0 до -8,0 від +17 до +19 |
від -4,5 до -8,5 від +17 до +19 |
вологість |
650 - 700 мм/рік |
600 - 700 мм/рік |
типи ґрунтів |
Дернові,
дерново-лучні, болотні |
Дерново-підзолисті,
болотні |
Біотична: |
||
продуценти |
Лукові трави: Злакові -
тимофіївка, мятлик, лисохвіст (нижній ярус) Бобові - конюшина,
горошок, чина (другий ярус) Зонтичні -
губоцвіті, жовтоцвіті, гвоздикові (верхній ярус) |
Мохи, лишайники
(нижній ярус) Підсніжник,
проліска, ряст, анемона (другий ярус) Чагарники - ліщина,
глід, черемха, бузина, терен, шипшина (третій ярус) Найвищі дерева -
дуб, сосна, ялина, граб, клен, липа, береза, осика (верхній ярус) |
консументи |
Рослиноїдні
тварини: метелики, бджоли, равлики, жайворонок, куріпка, миші, ховрахи, зайці М'ясоїдні тварини,
що поїдають рослиноїдних тварин: павуки, їжаки, деркачі, бекаси Хижаки, що поїдають
м'ясоїдних тварин: боривітер, яструб, лисиця Детритофаги:
мурахи, дощові черв'яки, орли-стерв'ятники |
Рослиноїдні
тварини: метелики, бджоли, білки, зайці, дикі свині, козулі, лосі, олені М'ясоїдні тварини,
що поїдають рослиноїдних тварин: павуки, їжаки, дятли, горлиці Хижаки, що поїдають
м'ясоїдних тварин: лисиці, вовки, ведмеді Детритофаги: мурахи,
дощові черв'яки |
редуценти |
Ґрунтові бактерії,
гриби |
Ґрунтові бактерії,
гриби |
Оформлення результатів роботи – презентація або документ Word. Надіслати
на
Комментариев нет:
Отправить комментарий