Урок 10.30 за шкільним посиланням
Тема уроку: Навчальний проєкт :
« Дослідження особливостей структури місцевих екосистем 
(Природних чи штучних)»
Мета проєкту:
-дослідження особливостей
рідного краю;
-формування нового способу
мислення особистості, яка володіє проєктною та дослідницькою технологією на
рівні компетентності;
-розвиток пізнавальних та
творчих навичок учнів, умінь самостійно шукати інформацію;
-розуміння єдності всього
живого на планеті та необхідності бережливого ставлення до довкілля, рослин і
тварин, які живуть навколо нас.
Етапи реалізації:
Етапи реалізації проекту
1. Ознайомтеся з літературою й інтернет-ресурсами з цього
питання.
2. Ознайомтеся з прикладом опису структури двох місцевих
природних екосистем (див. таблицю).
3. Складіть порівняльну характеристику структури двох місцевих
природних екосистем (за власним вибором оберіть природну чи штучну екосистему
вашої місцевості – парк, ліс, посадка, озеро, ставок, річка, поле, степ, сад). Зробіть
фото і прикріпіть його в документ або презентацію з результатами роботи,
підпишіть.
4.Охарактеризуйте склад, структуру і властивості екосистеми,
використовуючи власні спостереження та інформацію із додаткових джерел мережі
інтернет. Створіть звіт за прикладом, поданим у таблиці
5. Сформулюйте висновок про чинники, що впливають на
формування структури екосистеми.
Порівняльна
характеристика структур екосистем
| Частини екосистеми | Екосистема
  заплавної луки | Екосистема мішаного
  лісу | 
| Абіотична: | ||
| середня температура
  (°С) січня липня | від -4,0 до -8,0 від +17 до +19 | від -4,5 до -8,5 від +17 до +19 | 
| вологість | 650 - 700 мм/рік | 600 - 700 мм/рік | 
| типи ґрунтів | Дернові,
  дерново-лучні, болотні | Дерново-підзолисті,
  болотні | 
| Біотична: | ||
| продуценти | Лукові трави: Злакові -
  тимофіївка, мятлик, лисохвіст (нижній ярус) Бобові - конюшина,
  горошок, чина (другий ярус) Зонтичні -
  губоцвіті, жовтоцвіті, гвоздикові (верхній ярус) | Мохи, лишайники
  (нижній ярус) Підсніжник,
  проліска, ряст, анемона (другий ярус) Чагарники - ліщина,
  глід, черемха, бузина, терен, шипшина (третій ярус) Найвищі дерева -
  дуб, сосна, ялина, граб, клен, липа, береза, осика (верхній ярус) | 
| консументи | Рослиноїдні
  тварини: метелики, бджоли, равлики, жайворонок, куріпка, миші, ховрахи, зайці М'ясоїдні тварини,
  що поїдають рослиноїдних тварин: павуки, їжаки, деркачі, бекаси Хижаки, що поїдають
  м'ясоїдних тварин: боривітер, яструб, лисиця Детритофаги:
  мурахи, дощові черв'яки, орли-стерв'ятники | Рослиноїдні
  тварини: метелики, бджоли, білки, зайці, дикі свині, козулі, лосі, олені М'ясоїдні тварини,
  що поїдають рослиноїдних тварин: павуки, їжаки, дятли, горлиці Хижаки, що поїдають
  м'ясоїдних тварин: лисиці, вовки, ведмеді Детритофаги: мурахи,
  дощові черв'яки | 
| редуценти | Ґрунтові бактерії,
  гриби | Ґрунтові бактерії,
  гриби | 
Оформлення результатів роботи – презентація або документ Word. Надіслати
на  
 
Комментариев нет:
Отправить комментарий