среда, 14 апреля 2021 г.

9 клас БІОЛОГІЯ Урок за 15.04.четвер

 

Тема уроку: Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.

Опрацювати §53, с.287-291.

Перегляньте відеоурок за посиланням Екологічні фактори

У зошиті записати опорний конспект

 

Екологічні чинники

Абіотичні

Біотичні

Антропічні

Кліматичні (вплив світла, температури, вологості)

Атмосферні (вплив повітря)

Едафічні (вплив ґрунту)

Гідрологічні (вплив води)

Топографічні (вплив рельєфу)

Симбіотичні (мутуалізм, коменсалізм, паразитизм)

Нейтральні

Антагоністичні (хижацтво, виїдання, конкуренція)

Техногенні (вплив галузей промисловості)

Антропогенні (безпосередній вплив людини)

Поміркуй! (Усно) 

Біологія + Екологія

 


Пригадайте й проаналізуйте названі приклади взаємовідносин організмів, зіставте їх з ілюстраціями та визначте види біотичних чинників: А - мутуалізм, Б - канібалізм, В - коменсалізм, Г - паразитизм, Д - виїдання, Е - конкуренція; 1 - крокодил-самець поїдає молодого крокодила, 2 - рибка-клоун і актинія, 3 - шишкар живиться насінням ялини, 4 - черепаха й риби-прилипали, 5 - рафлезія і корені ліани в тропічному лісі, 6 - турнір жуків-оленів. Доведіть комплексний вплив екологічних чинників на організм.

СТАВЛЕННЯ

Біологія + Наука

 


Визначте внесок учених (на ілюстрації зліва направо В. Вернадський, В. Шелфорд, Ю. Лібіх, Е. Геккель) у розвиток екології. Яке значення мають знання екологічних закономірностей у практичній діяльності людини?

 Виникли запитання - звертайся kovalevskayana1991@gmail.com

Комментариев нет:

Отправить комментарий