Тема уроку: Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.
Опрацювати §53,
с.287-291.
Перегляньте відеоурок
за посиланням Екологічні фактори
У зошиті записати опорний конспект
Екологічні
чинники |
||
Абіотичні |
Біотичні |
Антропічні |
Кліматичні (вплив
світла, температури, вологості) Атмосферні (вплив
повітря) Едафічні (вплив
ґрунту) Гідрологічні
(вплив води) Топографічні
(вплив рельєфу) |
Симбіотичні
(мутуалізм, коменсалізм, паразитизм) Нейтральні Антагоністичні
(хижацтво, виїдання, конкуренція) |
Техногенні (вплив
галузей промисловості) Антропогенні
(безпосередній вплив людини) |
Поміркуй! (Усно)
Біологія + Екологія
Пригадайте й проаналізуйте названі приклади взаємовідносин
організмів, зіставте їх з ілюстраціями та визначте види біотичних чинників: А -
мутуалізм, Б - канібалізм, В - коменсалізм, Г - паразитизм, Д - виїдання, Е -
конкуренція; 1 - крокодил-самець поїдає молодого крокодила, 2 - рибка-клоун і
актинія, 3 - шишкар живиться насінням ялини, 4 - черепаха й риби-прилипали, 5 -
рафлезія і корені ліани в тропічному лісі, 6 - турнір жуків-оленів. Доведіть
комплексний вплив екологічних чинників на організм.
СТАВЛЕННЯ
Біологія + Наука
Визначте внесок учених (на ілюстрації зліва направо В.
Вернадський, В. Шелфорд, Ю. Лібіх, Е. Геккель) у розвиток екології. Яке
значення мають знання екологічних закономірностей у практичній діяльності
людини?
Виникли запитання - звертайся kovalevskayana1991@gmail.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий