Тема уроку: Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.
Опрацювати §53,
с.287-291.
Перегляньте відеоурок
за посиланням Екологічні фактори
У зошиті записати опорний конспект 
| Екологічні
  чинники | ||
| Абіотичні | Біотичні | Антропічні | 
| Кліматичні (вплив
  світла, температури, вологості) Атмосферні (вплив
  повітря) Едафічні (вплив
  ґрунту) Гідрологічні
  (вплив води) Топографічні
  (вплив рельєфу) | Симбіотичні
  (мутуалізм, коменсалізм, паразитизм) Нейтральні Антагоністичні
  (хижацтво, виїдання, конкуренція) | Техногенні (вплив
  галузей промисловості) Антропогенні
  (безпосередній вплив людини) | 
Поміркуй! (Усно)
Біологія + Екологія
Пригадайте й проаналізуйте названі приклади взаємовідносин
організмів, зіставте їх з ілюстраціями та визначте види біотичних чинників: А -
мутуалізм, Б - канібалізм, В - коменсалізм, Г - паразитизм, Д - виїдання, Е -
конкуренція; 1 - крокодил-самець поїдає молодого крокодила, 2 - рибка-клоун і
актинія, 3 - шишкар живиться насінням ялини, 4 - черепаха й риби-прилипали, 5 -
рафлезія і корені ліани в тропічному лісі, 6 - турнір жуків-оленів. Доведіть
комплексний вплив екологічних чинників на організм.
СТАВЛЕННЯ
Біологія + Наука
Визначте внесок учених (на ілюстрації зліва направо В.
Вернадський, В. Шелфорд, Ю. Лібіх, Е. Геккель) у розвиток екології. Яке
значення мають знання екологічних закономірностей у практичній діяльності
людини?
Виникли запитання - звертайся kovalevskayana1991@gmail.com


 
Комментариев нет:
Отправить комментарий